Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.

SRD d20 - seznam kouzel

Označení M nebo O na konci názvu kouzla v tomto jejich seznamu značí, že dané kouzlo vyžaduje materiální složku nebo ohnisko, které není běžně zahrnuto v brašničce na složky kouzel. Kouzla, za něž sesilatel platí svými ZK, jsou označena X.

Pořadí uvedení: V seznamu kouzel a následném vlastním popisu kouzel jsou kouzla seřazena dle svého názvu podle abecedy, s výjimkou těch, které spadají do zvláštních řetězců kouzel.

Když název kouzla začíná na "nižší", "mocné" nebo "hromadné", kouzla jsou řazena v abecedním pořádku až podle druhého slova v názvu kouzla.

Vitalita: Termín "Vitalita" je používán jako synonymum "úrovně postavy", když se jedná o efekty, které působí na určitý počet Vitality tvorů. Tvorové s vitalitou pouze za rasu, nikoliv za povolání, mají úroveň postavy stejnou jako vitalitu.

Úroveň sesilatele: Moc kouzla často závisí na úrovni sesilatele, která je určena jako úroveň povolání sesilatele pro účely sesílání daného kouzla. Tvor nemající povolání má úroveň sesilatele rovnou své vitalitě, pokud není řečeno jinak. Slovo "úroveň" v seznamech kouzel, které následují, se vždy vztahuje k úrovni sesilatele.

Tvorové a postavy: Slova "tvor" a "postava" jsou v popisech kouzel používána jako synonyma.

Kouzla čaroděje a kouzelníka

Iluze

Duhový vzor: Světlo fascinuje 24 VT tvorů.
Fantóm: Strašlivá iluze zabije příjemce nebo ho zraní za 3k6 životů.
Iluzorní zeď: Zeď, podlaha nebo strop vypadá skutečně, cokoli však projde skrz.
Klamný prostor: Změní vzhled terénu na jiný (pole na les, apod.).
Neviditelnost, mocná: Jako neviditelnost, ale příjemce může útočit a zůstane neviditelný.
Stínové vyvolávání: Napodobí vyvolávání nižší než 4. úrovně, skutečné je ale pouze z 20%.

Nekromancie

Nákaza: Nakazí příjemce vybranou nemocí.
Oslabení: Příjemce získá 1k4 negativních úrovní.
Oživlí mrtvíM: Stvoří nemrtvé kostlivce a zombie.
Strach: Příjemci v kuželu prchají po 1 kolo/úroveň.
Uvrhni kletbu: -6 k vlastnosti; -4 na útoky, hody na záchranu a ověřování; nebo 50% šance na ztrátu každé akce.

Proměn

MnemotechnikaO: Jen pro kouzelníky. Připraví kouzla navíc nebo obnoví jedno právě seslané.
Proměna: Změní podobu příjemci, který s tím souhlasí.
Tvaruj kámen: Dá kameni libovolný tvar.
Zmenši osobu, hromadné: Zmenší několik tvorů.
Zvětši osobu, hromadné: Zvětší několik tvorů.

Věštění

Mystické oko: Neviditelné létající oko, pohybující se rychlostí 30 stop/kolo.
Najdi sledování: Upozorní tě na magické sledování.
SledováníO: Špehuje příjemce na dálku.
Zaměř tvora: Udá směr ke známému tvoru.

Vymítání

Dimenzionální kotva: Znemožní mimosférický pohyb.
Ohnivá pastM: Otevřené objekty zraní za 1k4+1/úroveň.
Koule nezranitelnosti, nižší: Zastaví efekty kouzel 1. až 3.úrovně.
Sejmi kletbu: Zbaví objekt nebo osobu prokletí.
Kamenná kůžeM: Ignoruje 10 bodů zranění z každého útoku.

Vyvolání

Bezpečné přístřeší: Vytvoří odolný domek.
Černá chapadla: Chapadla zápasí se vším v šíření do 20 stop.
Dimenzionální dveře: Teleportují tě na krátkou vzdálenost.
Hustá mlha: Brání vidění a zpomaluje pohyb.
Malá tvorba: Stvoří jedny šaty nebo dřevěnný objekt.
Přivolej nestvůru IV: Povolá sférika, aby za tebe bojoval.

Zaklínání

Ledová bouře: Kroupy zraní za 5k6 životů ve válci širokém 40 stop.
Ledová zeď: Ledový plát vytvoří zeď s 15 žt + 1/úroveň, polokoule může polapit tvory uvnitř.
Nepoddajná koule: Silové pole chrání, ale zároveň polapí jednoho příjemce.
Ohnivá zeď: Zraní za 2k4 ohněm do 10 stop a za 1k4 do 20 stop. Průchod zdí zraní za 2k6 žt + 1/úroveň.
Ohnivý štít: Ohněm zraní tvory, kteří na tebe útočí; ty jsi chráněn před chladem nebo ohněm.
Výkřik: Ohluší všechny v kuželu a zraní zvukem za 5k6.

Zaříkání

Drtivá beznaděj: Příjemci mají -2 na hody na útok, zranění, záchrany a ověřování.
Okouzli nestvůru: Nestvůra věří, že jsi jejím spojencem.
Úkol, menší: Rozkáže příjemci s VT 7 a menší.
Zmatek: Příjemci se 1 kolo/úroveň chovají podivně.

Kouzla paladina

Kouzla paladina 1. úrovně

Magická zbraň: Zbraň získá bonus +1.

Najdi jed: Najde jed v jednom tvoru nebo malém objektu.

Najdi nemrtvé: Do 60 stop odhalí nemrtvé.

Navrácení, menší: Zlomí magický postih k vlastnostem nebo vrátí 1k4 poškozených bodů vlastnosti.

Odhodlání: Příjemce získává 1 dočasný život.

Odolání: Příjemce má +1 k hodům na záchranu.

Ochrana před chaosem/zlem: +2 TZ a hody na záchranu, ruší ovládání mysli, drží dál od těla elementály a sfériky.

Požehnání: Spojenci mají +1 k útoku a +1 na záchranu proti strachu.

Požehnej vodu: Vytvoří svěcenou vodu.

Požehnej zbraň: Zbraň tvrdě udeří zlé nepřátele.

Přečti magii: Přečte svitky a knihy kouzel.

Přízeň bohů: Získáš bonus k útoku a ke zranění, +1 za tři úrovně.

Stvoř vodu: Stvoří 2 galony křišťálově čisté vody za úroveň.

Zhoj lehká zranění: Vyléčí zranění za 1k8+1/úroveň (maximálně +5).

Vzdoruj živlům: Umožňuje pohodlný pobyt v horkém i mrazivém prostředí.

Kouzla paladina 2. úrovně

Býčí síla: Příjemce získává +4 Sil na 1 minutu/úroveň.

Nezjistitelné přesvědčení: Na 24 hodin skryje přesvědčení.

Odolej energii: Ignoruješ zranění za 10 (nebo více) životů/útok energií jednoho typu.

Odstraň paralyzaci: Osvobodí jednoho nebo více tvorů z paralyzace nebo zpomal efektu.

Orlí velkolepost: Příjemce získává +4 Cha na 1 minutu/úroveň.

Soví moudrost: Příjemce získává +4 Mdr na 1 minutu/úroveň.

Zadrž jed: Na 1 hodinu/úroveň zabrání jedu zraňovat příjemce.

Zaštiť příteleO: Přebíráš polovinu zranění příjemce.

Zóna pravdy: Příjemci v dosahu nemohou lhát.

Kouzla paladina 3. úrovně

Denní světlo: Jasné světlo v okruhu 60 stop.

Magická zbraň, mocná: Bonus +1/čtyři úrovně (maximálně +5).

Magický kruh proti dobru: Jako ochrana proti chaosu, ale v poloměru 10 stop a na 10 minut/úroveň.

Magický kruh proti zlu: Jako ochrana proti zlu kouzla, ale v poloměru 10 stop a na 10 minut/úroveň.

Modlitba: Spojenci získají +1 skoro na všechny hody, nepřátelé -1.

Odhal lež: Odhalí záměrnou lež.

Odstraň slepotu/hluchotu: Vyléčí normální i magické omezení.

Sejmi kletbu: Zbaví objekt nebo osobu prokletí.

Uzdrav oře: Jako uzdrav na válečného koně nebo jiné speciální zvíře.

Zhoj střední zranění: Vyléčí zranění za 2k8+1/úroveň (maximálně +10).

Zlom magii: Zruší kouzla a magické efekty.

Kouzla paladina 4. úrovně

Navrácení: Vrací vysáté úrovně a vlastnosti.

Neutralizuj jed: Dá příjemci imunitu vůči jedu,zneškodní jed v nebo na příjemci.

Rozptyl chaos: +4 bonus proti útokům chaotických tvorů.

Rozptyl zlo: +4 bonus proti útokům zlých tvorů.

Svatý meč: Zbraň se stane +5, zlým způsobí navíc zranění za 2k6.

Zhoj těžká zranění: Vyléčí zranění za 3k8+1/úroveň (maximálně +15).

Zlom očarování: Osvobodí příjemce od zaříkání, proměny, prokletí a zkamenění.

Znak spravedlnosti: Definuje akci, kterou když příjemce provede, je na něj seslána kletba.

Znamení proti smrti: Příjemce je imunní vůči všem smrtelným kouzlům a efektům negativní energie.

Kněžské domény

Doména Chaosu

Propůjčená moc: Chaotická kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.

Kouzla domény Chaosu

  1. Ochrana před zákonem: +2 k TZ a hody na záchrany, ruší mentální ovládání, odpuzuje elementály a sfériky.
  2. Roztříšti: Zvukové vibrace poškozují objekty a zraňují krystalické tvory.
  3. Magický kruh proti zákonu: Jako ochrana proti zákonu, ale do 10 stop a na 10 minut/úroveň.
  4. Kladivo chaosu: Zraňuje a oslabuje zákonné tvory.
  5. Rozptyl zákon: Bonus +4 vůči útokům zlých tvorů.
  6. Oživlé objekty: Objekty napadnou tvé nepřátele.
  7. Slovo chaosu: Zabije, zmate, ochromí nebo ohluší nechaotické příjemce.
  8. Plášť chaosu: +4 k TZ, +4 rezistence, MO 25 vůči zákonným kouzlům.
  9. Přivolej nestvůru IX*: Přivolá bytosti z jiných sfér, aby za tebe bojovali.

* Sesíláno pouze jako chaotické kouzlo.

Doména Léčení

Propůjčená moc: Léčivá kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.

Kouzla domény Léčení

  1. Zhoj lehká zranění: Vyléčí zranění za 1k8+1/úroveň (maximálně +5).
  2. Zhoj střední zranění: Vyléčí zranění za 2k8+1/úroveň (maximálně +10).
  3. Zhoj těžká zranění: Vyléčí zranění za 3k8+1/úroveň (maximálně +15).
  4. Zhoj kritická zranění: Vyléčí zranění za 4k8+1/úroveň (maximálně +20).
  5. Zhoj lehká zranění, hromadné: Mnoha tvorům vyléčí zranění za 1k8+1/úroveň (maximálně +25).
  6. Uzdrav: Vyléčí zranění za 10 žt/úroveň, všechny nemoci a mentální postižení.
  7. Regenerace: Příjemci dorostou oddělené končetiny, vyléčí zranění za 4k8+1/úroveň (maximálně +35).
  8. Zhoj kritická zranění, hromadné: Mnoha tvorům vyléčí zranění za 4k8+1/úroveň (maximálně +40).
  9. Uzdrav, hromadné: Jako uzdrav, ale na více příjemců.

Doména Magie

Propůjčená moc: Hůlky, svitky a ostatní magické předměty s nedokončeným kouzlem nebo předměty aktivované kouzlem, používáš jako kouzelník poloviční úrovně než je tvá úroveň kněze (minimálně 1). Pokud jsi současně i kouzelník, skutečné úrovně kouzelníka se pro účely používání svitků a ostatních magických předmětů sčítají s těmito efektivními úrovněmi kouzelníka.

Kouzla domény Magie

  1. Magická aura: Mění magickou auru objektu.
  2. Určení: Určí vlastnosti magického předmětu.
  3. Zlom magii: Zruší kouzla a magické efekty.
  4. Propůjči kouzlo: Přenese kouzla na příjemce.
  5. Magická odolnost: Příjemce získá MO 12 + úroveň.
  6. Antimagické pole: Neguje magii do 10 stop.
  7. Odrážení kouzel: Odrazí 1k4+6 úrovní kouzel zpět na sesilatele.
  8. Ochrana před kouzlyM O: Poskytuje rezistenční bonus +8.
  9. Mágovo rozpojení: Láme kouzla, odčarovává magické předměty.

Doména Smrti

Propůjčená moc: Jednou denně můžeš použít dotyk smrti. Dotyk smrti je nadpřirozená schopnost, která má smrtící efekt. Musíš uspět v útoku dotykem nablízko (podle pravidel pro dotyková kouzla). Když se dotkneš, hoď 1k6 za každou tvou úroveň kněze. Pokud hodíš celkem víc, než je momentální počet životů tvora, zemře (bez hodu na záchranu).

Kouzla domény Smrti

  1. Zastraš: Jeden tvor s VT 5 a méně prchá 1k4 kol.
  2. Dobij: Zabije umírajícího tvora a získá 1k8 dočasných žt, +2 Sil a +1 sesilatelskou úroveň.
  3. Oživlí mrtvíM: Stvoří nemrtvé kostlivce a zombie.
  4. Znamení proti smrti: Dá imunitu vůči smrtícím kouzlům a efektům negativní energie.
  5. Usmrcení: Útok dotykem zabije příjemce.
  6. Stvoř nemrtvéM: Stvoří ghúly, ghasty, mumie nebo morky.
  7. ZničeníO: Zabije příjemce a zničí ostatky.
  8. Stvoř mocné nemrtvéM: Stvoří stíny, přízraky, spektry nebo požírače.
  9. Kvil lítice: Zabije jednoho tvora/úroveň.

Doména Vzduchu

Propůjčená moc: Odvracení a zničení tvorů země stejně, jako dobrý kněz odvrací a ničí nemrtvé. Zastrašení, ovládnutí nebo posílení vzdušných tvorů stejně, jako zlý kněz zastrašuje nemrtvé. Tyto schopnosti jdou použít celkem tolikrát denně, kolik je 3 + tvá Charisma. Tato propůjčená moc je nadpřirozená schopnost.

Kouzla domény Vzduchu

  1. Mlha: Obklopí tě mlha.
  2. Větrná zeď: Odráží šípy, menší tvory a plyny.
  3. Mlžná podoba: Příjemce je nehmotný a může pomalu letět.
  4. Chůze vzduchem: Příjemce stoupne na vzduch jako by to byla pevná zem (šplhání až v úhlu 45 stupňů).
  5. Ovládni vítr: Změní směr a rychlost větru.
  6. Rozvětvený blesk: Zranění za 1k6 za úroveň; 1 druhotný blesk/úroveň, každý zraní za polovinu.
  7. Ovládni počasí: Místně změní počasí.
  8. Vzdušný vír: Cyklón zraní a může unést tvory.
  9. Roj elementálů*: Přivolá několik elementálů.

* Sesíláno pouze jako vzdušné kouzlo.

Doména Zla

Moc domény: Zlá kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.

Kouzla domény Zla

  1. Ochrana před dobrem: +2 k TZ a na hody na záchranu, ruší ovládání mysli, drží dál od těla elementály a sfériky.
  2. ZnesvěceníM: Znesvětí oblast, posílí nemrtvé.
  3. Magický kruh proti dobru Jako ochranná kouzla, ale v poloměru 10 stop a 10 minut/úroveň.
  4. Zmar: Zraní dobré tvory a vyvolá u nich nevolnost.
  5. Rozptyl dobro: Bonus +4 proti útokům zlých.
  6. Stvoř nemrtvé: Vytvoří ghúly, ghasty, mumie nebo morky.
  7. Rouhání: Zabije, paralyzuje, oslabí nebo omámí jiné než zlé příjemce.
  8. Aura znesvěceníF: +4 k TZ, +4 rezistence, MO 25 vůči dobrým kouzlům.
  9. Přivolej nestvůru IX*: Přivolá sférika, aby za tebe bojoval.

* Sesíláno pouze jako zlé kouzlo.

Doména Zvířat

Moc domény: Jednou denně můžeš jako kouzelnou schopnost použít mluv se zvířaty. Znalost (příroda) je dovedností povolání.

Kouzla domény Zvířat

  1. Uklidni zvířata: Utiší (2k4+úroveň) VT zvířat.
  2. Znehybni zvíře: Paralyzuje jedno zvíře na 1 kolo/úroveň.
  3. Podrob zvíře: Dané zvíře plní tvé neslyšné mentální příkazy.
  4. Přivolej přírodního spojence IV*: Přivolá tvora, aby za tebe bojoval.
  5. Spojení s přírodou: Poznáš terén do 1 míle/úroveň.
  6. Štít proti živým: 10 stop vzdálené pole zadržuje živé tvory.
  7. Zvířecí podoba: Jednoho spojenec/úroveň promění ve vybrané zvíře.
  8. Přivolej přírodního spojence VIII*: Přivolá tvora, aby za tebe bojoval.
  9. MnohotvárnostF: Promění tě v libovolného tvora a umožní změnit podobu jednou za kolo.

* Dokáže přivolat pouze zvířata.